fredag 4. desember 2009

Nattlig besøk!

Noen har tydeligvis vært utenfor huset vårt i natt!

067

I går kveld, før jeg gikk og la meg, satte jeg nemlig ut vedkorga som da var helt tom.

Men i morges, da jeg skulle ut i skjulet for å hente inn ved, var korga helt full!

056114056

Og ikke nok med det! Opptenningsveden var til og med buntet sammen og puttet ned i gråposer ………

091

061

078

Vedkurva er forøvrig kjøpt hos Containergirl på Stjørdal Bruktbo, og i sommer stod den ute på verandaen med en tomatplante i. Gamle kurver til vinballonger kan brukes til så mangt, så det er ikke det minste rart at de er populære!

Ha en fortsatt fin førjulstid

@ @

!

6 kommentarer:

Kirsti sa...

Dette er mystisk, mystiflistisk, mystiflikasjonistisk og helt jubelfenomenalt spennende! Hvem kan det være som juler i skogen og rundt huset ditt? Og INNI skjulet? Den, det eller dem ellerhvahvemdetnåer har en utpreget estesisk sans. Det skal være sikkert og visst. Og en ordenssans som jeg gjerne skulle hatt under treet til jul;-)

Du har den beste adventsbloggen! Hils hvemhva detde nå er "takk" fra meg -kanskje det er sånne som snakker med dyr? Skal vedde på at Lussi begynner å få peiling nå. Det blikket under den nisselua i forrige posten ser finurlig ut. Og smilet, da. Lure hunden!:-D

Randi sa...

Så herlig Marianne!!
jeg digger denne advents blogginga din...bare nikoser meg med bildene og historiene.....og du jeg kunne ikke dy meg, jeg gikk å lette etter spor jeg også;-))minner meg om skikkelig go gammeldags julestemning hos deg:-))

Syns egentlig du skulle blogget kalkuntyveriet også.....den var en innertier!!!

ha en fin helg
klem

GundaM sa...

Hmmm, du asså ;) Skikkelig julemystikk krim dette ... Herlig advents innlegg marianne!

Stoor klemz

Det lille røde huset sa...

Til Kirsti:
Det er mulig du er inne på noe her når det gjelder Lussi. I det siste synes jeg hun har hun oppført seg høyst merkelig inne i skogen.... Plutselig er hun som sunket i jorden og kommer ikke med en gang slik som hun pleier, enda jeg plystrer og roper alt det jeg kan! Og når hun omsider dukker opp, er det liksom som om hun har et litt lurt smil om munnen inne i bartene sine. Takk for tipset! Nå skal jeg jammen meg heretter være litt mere på vakt overfor henne......! For dette er i sannhet mange ganger MYSTIFIKASJONISTISK!

Det lille røde huset sa...

Randi! Har du observert noe du også? Vi går jo ofte i den samme skogen, så jeg bare lurer....?

Kalkuntyveriet er liksom en litt annen historie inne på Facebook. Et mysterium det også! Men Lussi vil gjerne at vi dysser det hele litt ned, og foreløpig har ingen illsinte naboer vært på døra og etterlyst middagen sin. Gudskjelov!

Det lille røde huset sa...

Gunda! Gleder meg alltid like stort over alle de kreative bloggene dine! :))