lørdag 26. desember 2009

Juleaften

Juleaften formiddag ble tilbragt på sykeheimen hvor det var koselig å pynte beboerne i den fineste stasen!

Julefrokost, kaker og mange godsaker ble fortært før “Nissene på Straumen” ankom med julesanger og gang rundt juletreet. Et kjærkomment og trivelig innslag som alle satte stor pris på, både beboere, pårørende og ansatte.

Alle nissene var mannlige, og jeg kunne ikke dy meg for å spørre om de ikke ville ha noen nissekoner med på laget…….?

Men nei, jeg fikk beskjed om at det kunne bli for farlig…..!

Også jeg da……., som fikk så lyst til å bli nissekone i jula!

I ettertid tenker jeg at dette var litt diskriminerende……! Men kanskje det går an å danne en liten Nissekone-forening her på Straumen, med yppige dansesteg og mammelukker under serken ;)

Etter endt arbeidsdag, hjem til Lussi og Pisi med påfyll av mat og drikke samt tisserunde før Lussi og jeg hev oss inn i bilen  med kurs mot foreldrene mine og julemiddag m.m. i Steinkjer.

003

Min snille, gode pappa som elsker alt med futt og fres, og som er et misunnelsesverdig orakel innen geografi, historie og politikk.

005

Og min kjære mamma sammen med noen av nissene sine……. Min omsorgsfulle, snille mamma som alltid har omtanke for andre, og som etter beste evne forsøker å ha en viss kontroll over resten av familien…  ;)

En koselig juleaften ble det, i leiligheten til foreldrene mine, med pinnekjøtt som min pappa, bergenseren hadde kommandoen over, og Lussi fikk kjøttkake etter eget ønske!

Og jeg fikk bl.a. penger til fotostativ slik at bildene forhåpentligvis ikke blir like uskarpe og grelle som her med ISO-innstilling uten stativ!

En riktig god jul ønskes dere som følger bloggen min, og jeg er så lei meg for at jeg ikke greide å fullføre julekalenderen min slik jeg hadde tenkt det. Men ideer er notert og oppfølger kommer neste desember!

Juleklem fra Marianne!

1 kommentar:

Eva sa...

Hei Marianne!
SÅÅÅÅÅ koselig blogg du har!Og så gode, koslige bilder du har lagt ut av verdens beste tante og onkel!
Gleder meg til neste gang vi treffes!
Kos deg videre med julestemning blandt folk og fe!
Stor kusineklem!