tirsdag 16. juni 2009

Planter ute på verandaen min

Det har vært regnvær og surt og kaldt i mange dager, og da er det godt å ha tak over hodet ute på verandaen.

018

Jeg har flyttet ut kurvstolen min også, slik at jeg har en gjeste-stol hvis det skulle bli behov for det.

Kurvstolen står på soverommet i vinterhalvåret, og er egentlig Pusen sin sove-stol der inne.

013

Men om sommeren spaserer hun ut av soveroms-vinduet i 2. etg utpå natta, videre langsetter vinduskarmen på utsiden før hun tar et langt sprang over til taket på verandaen hvor hun tar seg ned på bakken via det store syrin-treet.

091     094 

Så da er det egentlig like greit at stolen hennes står utendørs om sommeren.

187

Jeg har alltid urter og tomater i potter ute på verandaen om sommeren, og nå begynner omsider noen av pottene mine å krakkelere.

Den hvite planten i midten er slett  ingen urt, men en nikotin-plante, en “Nicotiana”.

038

I zink-bøtta har jeg plantet hvit Canllion.

Jeg er utrolig svak for hvite blomster, samt rustrøde/orange, akkurat slik som min gamle, snille mormor var.

I bakgrunnen helt til venstre i bildet ,står en av mine besteforeldres gamle kjøkkenkrakker som jeg helt sikkert har sittet på utallige ganger da jeg var liten mens jeg fikk servert yndlingsretten min, risengrynsgrøt med “mæsk” (melk) til!

015

Her i den gamle stolen min trives jeg utrolig godt .

Og nå skal jeg ta med meg et par pledd ut og sitte der litt med strikketøyet, og se utover Staumen med alle endene, og høre på radio i ro og fred før jeg tar kvelden ……

2 kommentarer:

Anonym sa...

Koselige bilder! Litt av hvert å vanne her, ja! Skal gjøre mitt beste. Mora di.

Randi sa...

Fine bilder igjen Marianne. Fint komponert og friske farger:-))