lørdag 6. juni 2009

Valmuer

Like nedenfor huset mitt vokser det noen nydelige valmuer.

162

Vakrere blomster skal en lete lenge etter …..

194

Hvert eneste år gleder jeg meg til at valmuene skal stå i blomst.

207

Jeg tror det er den gamle damen i nabohuset og mannen hennes som plantet dem en gang for mange år siden.

168

Valmuene vokser i skråningen like nedenfor “Anda” til Nils Aas.

040

De blomstrer ikke så lenge, og det har vært ruskevær i det siste. Jeg har forsøkt meg på noen bilder i det dårlige været, men med mine fotoferdigheter, uten særlig hell.

156

 

158

Men i ettermiddag fikk jeg endelig foreviget dem, til tross for sterke vindkast og takket være noen solglimt. – Om en ikke helt etter “oppskriften”, men dog…..

Noen valmue-bilder ble det i alle fall.

1 kommentar:

Randi sa...

Valmuer er så vakre. Jeg har lyst til å fylle en skråning med dem. Men så synd de ikke varer lengre.