tirsdag 2. juni 2009

“Inderøyturer 2009”

I går gikk startskuddet for årets første Inderøytur som er et sammarbeidsprosjekt i regi av Inderøy kommune, ulike lag, organisasjoner og enkeltpersoner.

I år er det 4. gang disse turene arrangeres.

Lussi og jeg som deltok for første gang i fjor, syntes vi fikk en kjempegod anledning til å bli godt kjent i lokalmiljøet, og for hvert år kommer det til nye arrangement og turer.

001

Turen i går gikk fra Vangshylla til Rostad, og her er Lussi på den flotte alèen mellom Rå og Rostad hvor noen av trærne er kjempehøye!

006

Ved å delta på “Indrøyturer” får en rikelig anledning til å skaffe seg kunnskap om Inderøys kulturlandskap og nære historie, da det langs mange av stiene og utfartsmålene er satt opp informasjonstavler i tillegg til at 7 av turene er guidet.

021

De øvrige 19 av i alt 26 turer, kan en besøke fra 1. juni og frem til 10. oktober, så Lussi og jeg tok en avstikker til Kveinhusmuren  i det fine været, hvor det også finnes en post.

026

På postene henger det klippetenger der en kan klippe i et spesielt trimkort, og alle som har deltatt på minst 14 turer, får en fin keramikk-kopp fra Svingen Keramikk.

027

På vei tilbake til Rostad, via en snarvei (sti) som vi ikke har gått før, her med den flotte alèen til høyre i bildet.

6 kommentarer:

Vidar sa...

Hei Marianne,jeg visste ikke at det var så utroligt fin på Inderøya,det er nesten så man lengter dit,ser så fredeligt og roligt ut

Anonym sa...

Koselige bilder og det ser ut til at dere har hatt en fin tur.Hils lussi.....
Bjørn

Det lille røde huset sa...

Det ER virkelig fint på Inderøy (ikke sant Bjørn?), hvor jeg har funnet mitt lille paradis. Mange fine turstier å velge mellom, enten fra her hvor jeg bor eller etter å ha kjørt køfritt (!) i 5-10 min. Du får komme innom og bli med Lussi og meg på en tur eller flere til sommeren, Vidar!

Anonym sa...

Det vil jeg gjerne,gleder meg allerede

Vidar

Randi sa...

Å du hildrane du!! så vakre bilder....det nr 2 var helt storslått!! synd du ikke hadde med toppene på trene. Fikk en enorm dybdefølelse av det bildet....stuper liksom inn i det!!

Ja vi blir med på neste tur vi:-)

Det lille røde huset sa...

Er helt enig med deg Randi. Det irriterte meg at ikke toppene var med. Får dra tilbake en annen dag og prøve på nytt når jeg har fri og ikke er like stressa fordi jeg skal på seinvakt. Mange takk for konstruktiv tilbakemelding :)