torsdag 25. juni 2009

Utsikt fra veranda og hage

I dag har jeg vært helt sjakk-matt, og for det meste søkt tilflukt i skyggen oppe på verandaen bortsett fra tur med Lussi. Sommervarmen har kommet til Inderøy, og det har vært en nydelig dag.

003

Nå blomstrer sommer-spireaen innenfor hagegjerdet, og de gamle peonene som jeg tok vare på og flyttet med stor varsomhet den gangen jeg  kjøpte dette stedet.

Jeg har lyst til å ha en rose-portal ved inngangen nede ved hagegjerdet, men har ikke greid å bestemme meg for om jeg skal tegne og få snekret en, eller kjøpe en av disse ferdiglagde.

019

Noen rosa sommerblomster……

020 Skulpurene like nedenfor hagen min kom opp for et par år siden, og er mye større enn et menneske.

(En av brufotene til Straumbrua i bakgrunnen)

Gjett om jeg skvatt da jeg intetanende kom hjem fra seinvakt en mørk høstkveld, og med ett fikk øye på dem gjennom verandadøra! :D

032

Og Straumbrua by night midtsommers.

Skulle ha kommet meg opp litt før, mens tidevannet hadde ligget helt blikkstille! Går ut fra at det byr seg  flere anledninger til å ta bilde av brua i løpet av sommeren!

2 kommentarer:

Kirsti sa...

Har kommentert dette lenger ned i bloggen, men jeg sier det én gang til: Trodde du hadde lagt ut flere foto fra Kew, men så var det fra hagen din:) Nyyyydelig!

Det lille røde huset sa...

Jeg tar kun bilder av det aller beste, og det som jeg legger merke til i øyeblikket. Det er absolutt MYE som skulle vært gjort med hagen min! Jeg har lest kommentaren din nedenfor, som var like hyggelig som alltid :-) Nå i helga håper jeg på noen fine bilder selv om jeg er usikker på om jeg får det jeg vil, siden det stedet jeg skal til, betydde så uendelig mye for meg en gang i barndommen..... Mange ting har forandret seg siden den gang, dessverre!