lørdag 20. juni 2009

London

Vi stod opp litt senere enn planlagt i går morges, siden jeg ikke sov så godt som hjemme i min egen seng, og greide å forkludre Karolines nattesøvn med øredøvende snorking. 002

Men vi kom oss da av gårde og ned til sentrum litt utpå formiddagen.

007

Lunsj med baguetter på Leicester Square.

010

Dumpet innom noen tulle-butikker hvor jeg bl.a. fant bygave til Lussi. - Et nytt flexi-bånd til finbruk på Straumen. Gjett om de andre hundene kommer til å bli grønne av misunnelse :-)

012

013

014

Deretter bar det rett avgårde til Hamley’s, en leketøys-butikk i 5 etasjer hvor jeg var overbevist om at jeg ville greie å finne en nydelig mulatt Baby Born-dukke.

015

Da vi stormet inn til alle kose-dyrene i 1. etg, følte jeg meg nesten som mr. Bean da han kom inn i svømmehallen og oppdaget stupebrettet……. :-) , og jeg forelsket meg øyeblikkelig i en en søt og morsom Koala-bjørn og en apekatt m.fl…..!

Men heldigvis, jeg har jo Lussi og Pusen, - spill levende kosedyr som helt sikkert venter VELDIG MYE på meg der hjemme!

018

Det manglet slett ikke på underholdninsbidrag og smarte salgs-trix der inne, og jeg elsker såpe-bobler!!!

Karoline fikk heldigvis, i all hast stoppet meg idet jeg skulle til å ta bilde av en vakker, ung jøde med svart hatt og korketrekkere, som jeg i all min iver og villfarelse oppfattet som en del av all underholdningen…..!

Jeg fant to ulike typer mulatt-dukker i 3. etg. (dukke-avdelingen), men jeg er ikke helt sikker på om jeg liktet ansiktet på dem. Kanskje den ene går an…..? - Tenker på saken!

028

…….over til et roligere område av London, Green Park, som kjentes behagelig etter et øredøvende leven inne i Londons gater.

035

Slottsportene og slottet.

Egentlig ikke så veldig interessant etter min mening.

075

………videre gjennom St. James’ Park med masse ender og fugleliv, og noen små søte tiggere som jeg finner adskillig mer spennende!

081 086

Her på vei opp og ned Karolines buksebein! (Nå har vi kjøpt inn nøtter, i tilfelle vi treffer flere slike).

083

084

091

Ved utgangen av St. James Park.

094

Palace of Westminster.

096

113

Big Ben and London Eye.

Og til slutt i dag, alle de rare menneskene å se på langs South Bank.

114

116

118

124 128

123

Så sykt blått, at en nesten kjenner seg uvel av å se på det!

Ingen kommentarer: