tirsdag 23. juni 2009

Tid for hjemreise

I morgen vender jeg nesen hjemover etter noen intense dager i London. Det har vært ordentlig trivelig å være sammen med datteren min og se hvordan hun bor. Men jeg er helt utslitt av alle inntrykkene, støyen og den redselsfulle undergrunnen samt all trasking gatelangs på hard asfalt.

Karoline sitter ute i hagen, fullstendig oppslukt av den 2. boka i Millenium-serien av Stieg Larsson som jeg kjøpte med til henne, og hun har til min store glede minst like stor leselyst som det jeg alltid har hatt. Mens det gode språk-øret hennes, og det kjappe hodet, helt sikkert skriver seg fra hennes far.

Rundt omkring i hagen tusler og tasler det både i busker og kratt……. :-)

001

Koselige små vesener disse pinnsvinene som jeg ikke har sett på år og dag hjemme.

005

Men som blir så fryktelig sjenert når det skal fotograferes.

Var bl.a. i Richmond i løpet av dagen, og spaserte langs Themsen, og det kommer trolig noen bilder derfra i morgen kveld når jeg er vel hjemme og kan puste ut sammen med Lussi og Pusen ute på verandaen.

I Richmond stiftet vi et kortvarig bekjentskap med denne lille karen som satte pris på nøttene som jeg hadde i veska.

057

Tydeligvis en gutt! :-)

062

En skikkelig London-gutt som slett ikke var like blyg av seg som pinnsvinene!

3 kommentarer:

Kirsti sa...

Hi hi verdens søteste sjenerte igelkott -og ekorngutten var bedårende:-) Det hadde vært trivelig om barndommens pinnsvin hadde kommet tilbake!

En klok person har sagt at det beste ved å reise bort er å komme hjem. Jeg er så enig. Uansett hvor fin reisen har vært, hvor underholdende, lærerrike og koselige opplevelser jeg har hatt så, er det bestandig godt å komme hjem. Noen ganger tar det litt tid før jeg "lander", men så kommer roen sigende. Heldigvis...

Det lille røde huset sa...

Jeg synes det er så trivelig at du følger bloggen min i stort og smått, Kirsti. Og jeg setter sånn pris på alle de fine kommentarene dine, særlig siden jeg lett kan lese meg til at du er meget oppegående i forhold til både reiser, kunst og kultur.
Jeg blogger om det som måtte falle meg inn, og om det som opptar meg aller mest i øyeblikket. Sånn sett kjennes det godt å ha passert godt og vel 50, og ikke lenger føle seg avhengig av trender og av det som trolig måtte passe alle andre.
Jeg kjenner meg veldig godt igjen i mye av det du skriver, og setter meget stor pris på alle de nyttige tipsene som du kommer med!
Redken hårprodukter er anskaffet, og skal prøves ut i morgen ;-)

Kirsti sa...

Det var hyggelige ord. Tusen takk! Jeg setter stor pris på bloggen din; både form og innhold tiltaler meg. Keep up the good work! Jeg kan ikke love at alle kommentarer blir like vettuge, men det er koselig å høre at noe av det jeg skriver kommer til nytte også. Sånn at det ikke bare er dine ord og bilder som er nyttige for meg. Jeg "går" tur på Inderøy og "reiser" til London på din bekostning, så det er fint å kunne bidra med noe du synes er ok i kommentarfeltet i retur;-)

Ha fortsatt gode sommerdager i huset med pus og vovs -trodde først du hadde lagt ut flere foto fra Kew, men så var det fra hagen din:)