onsdag 24. juni 2009

Vel hjemme igjen

Jeg synes det er slitsomt å reise, for selv om  flyturen kan være kort, tar det ofte lang tid å komme seg til og fra flyplasser. Karoline og jeg stod opp kl 07.00 engelsk tid, og dro derfra en time senere med to tunge kofferter samt håndbagasje. Siden jeg ikke handlet noe særlig selv, tok jeg med en del av Karolines bagasje i og med at hun snart kommer hjem.

Tok togbanen til Liverpool St. hvor vi måtte bytte tog for å komme oss videre til Stansted flyplass som vi ankom vel en time senere.

012  014

Alle disse murene, husene og takene med merkelige piper og antenner har fasinert meg fra dag 1 mens jeg har svitsjet forbi dem i vill fart og bare fått små glimt av inne fra togkupeen.

Men i går, da vi skiftet tog på en eller annen stasjon, rakk jeg i all hast å få tatt noen få bilder av dem like før neste tog suste inn på perrongen.

Den som kunne ha fått anledning til å gå  fra tak til tak og tatt pipe-bilder, eller kunne fått tegne dem ……..! - Gjett om jeg kunne ha tenkt meg det!

Karoline tok meg med til Richmond i går ettermiddag som ligger like ved Kew Gardens.

023 Et nydelig område langs Themsen med mange morsomme elvebåter, fine parkanlegg, gangveier og mange koselige restauranter.

031

078

044

 

 

 

 

 

 

 

033

021

Blomsteroppheng i en sidegate ned mot elven.

025

Og min lille, snille Karoline, som så gjerne vil at sin mor skal få flest mulig ønsker innfridd i løpet av sitt  korte London-opphold, står tålmodig og venter  mens mor skal ta et av alle disse evinnelige bildene sine.

He, he…… Dette bildet var du ikke klar over at jeg tok :-)  - Men du skjønner det lille venn, at når en skal ferdes i slike rikmannsstrøk,  hvor bl.a. Mick Jagger og andre selebriteter bor, kan en aldri føle seg helt trygg for paparazzier !

047

På vår promenade……, mange vakre motiver. Litt skeivt og skakt vel og merke :-)

074

Vi spiste og drakk vin og Cola på en av de mange koselige restaurantene.

082

Med utsikt til flere restauranter, elven og forbipasserene.

098

På vei hjem. – Et lite, intimt smug som dette som jeg simpelthen elsker!

Jeg skulle gjerne tatt mange flere bilder som dette, dog med de riktige innstillingene på kameraet.

Dette er et  av de første natt-bildet som jeg har prøvd meg på i slike omgivelser, og jeg skulle absolutt ha tatt flere!

101

Disse nydelige, blankpolerte London-drosjene, her med et eksotiske innslag bak rattet.

London er jo som kjent en multi-kulturell smeltedigel, hvilket en umulig kan unngå å legge merke til.

Kom hjem i ettermiddag kl 17.40 norsk tid, etter bare ca 2 1/2 time oppe i lufta, og det er som allerede nevnt, disse reisene til og fra flyplasser som er en påkjenning.

I tillegg har jeg en viss flyskrekk, som vel og merke bedrer seg  jo oftere jeg er ute og flyr. Så på hjemveien gikk det adskillig bedre, sikkert også pga en mannlig besetning av “flyvertinner”,  ispedd en god porsjon humor og morsomheter som bidro til å løse opp stemningen, og som jeg opplevde som ikke like konforme  og høytidelige som de kvinnelige vertinnene.

Nå sitter jeg ute på verandaen min, i pusens knirkende kurvstol som jeg har flyttet over til det gamle fallbordet mitt, mens jeg lar inntrykkene fra London-turen lansomt synke innover  meg.

Mamma har plukket inn peoner fra hagen min, og roser som lukter sukkersøtt og som vokser vilt like nedenfor hagen.

006

Lussi ble kjempeglad over å se meg igjen, og kom styrtende straks hun hørte stemmen min idet jeg kom ut av bilen, og jeg har fått utallige susser og “Beardis-klemmer” etter at jeg kom hjem!Mamma og pappa har vært enestående “barnevakter” for både Lussi og Pusen, og  har bodd her og tatt seg av både hjem og hage over all forventning!

Nå når jeg er vel hjemme igjen og sitter og oppsummerer alle inntrykkene i ro og fred, – fjernt fra all bylarm, undergunner og trengselsfylte gater (!), synes jeg at jeg har fått sett og opplevd en hel del i løpet av noen få, hektiske dager. Gode minner sammen med Karoline, som det er vel verdt å ta med seg videre…….

Etter denne turen vurderes en ny utflukt utenom all turistsesong, aller helst over nyttår en gang. Kanskje til et lite sted i Spania, f.eks.  Andalucia i februar/mars, når mandeltrærne og mye annet står i full blomst…..! -  Med fotoapparat og innlosjering på et lite, trivelig, intimt hotell/pensjonat med tilgang til trådløst nettverk……., helt for meg selv, slik at jeg kan bruke all den tid jeg trenger til å ta bilder av det  jeg vil uten at jeg plager andre.  Kanskje leie en bil, eller aller helst en motorsykkel, - en litt laidback Custome-sykkel, som jeg utrolig nok har greid å skaffe meg sertifikat til å putre rundt med ;-)

PS! Jeg  svarer på koselige kommenterer i morgen, etter en god natts søvn, i min egen myke seng med den gode puta mi, sammen med Lussi og Pusen.

2 kommentarer:

Randi sa...

Ja jeg kan tenke meg det var noen lykkelige dyr i går kveld og lykkelig menneske.:-)
Skjønner godt at du må bruke tid til å fordøye dette.
Kos deg i sola:-)

Anonym sa...

Hei
Nå har jeg sett mange fine bilder, men ikke noe hus jeg kjenner igjen, ikke noe hønsegjerde hos Kristine:
Annj