fredag 26. juni 2009

Sommer i Trøndelag

Blir nesten helt utslått av denne varmen som alltid kommer så plutselig på, og Lussi og jeg har holdt oss i skyggen det meste av dagen. Og pusen har for det meste søkt tilflukt under buskene sammen med sin gode nabo og bestevenn Marvin.

Det er så rart med alt det en blir vant med. For noen år siden bodde Karoline og jeg i Spania et års tid, og jeg syntes det var så skrekkelig varmt da vi kom nedover dit i august. Svetten silte bare jeg rørte litt på meg!

Men etter et års tid, da vi kom tilbake til minst like godt vær som det vi har for tiden, og alle klaget over varmen, gikk jeg rundt med gåsehud og syntes det var et veldig kaldt drag i lufta :-)

022

Lussi storkoser seg på en sti som nesten er gjenngodd av “Hoinn-kjeks”. - Vet ikke hva blomstene egentlig heter, så etter hvert skal jeg se og få skaffet meg en god bok over ville vekster i Norge ;-)

Jeg har ladet opp batteriet til kameraet i dag, og gjort meg klar for en liten utflukt sammen med Lussi i morgen, og det blogges senere en eller annen dag.

2 kommentarer:

Monica sa...

Hoinnkjeksa heiter hundekjeks for andre enn oss òg: http://www.markblomster.com/Markblomster/Flora/H/Hundekjeks.html

Takk for titten! (Passerte nok huset ditt i går, då vi køyrde om Straumen etter å ha vore på Stornesøra)

Anonym sa...

Fint å se igjen Brattjer på sitt vakreste! Du husker mye som jeg har glemt. Men det er ca. 10 mil dit, ikke 11 km som du skrev i farten. Gleder meg til flere flotte bilder!! Moder'n.