søndag 17. mai 2009

17.mai

016

De siste årene har jeg  fått for vane å pakke sekken og dra på tur 17.mai, og synes det er en glimrende måte å feire dagen på.

002

Her er vi på vei oppover Gamle Kongevei i strålende vær.

022

I dag gikk vi sammen med tur-kompisen vår, Bjørn, som er like lett å be med seg på tur som det Lussi er! Herlig at det finnes slike sjeler. Og vi dannet et fint lite 17.mai-tog innover stiene, Lussi først, pyntet med sløyfe, og Bjørn og jeg med hvert vårt flagg mens fuglene sang av full hals og. 

HURRA FOR 17. MAI!

039

Bål og pølser på Floåsen.

065

Det ble en lang tur fra Lundsaunet via Finnheimen, Floåsen og videre mot Marsteinsvola og Røflovatnet. Vi var ute og nøt dagen og den flotte naturen i mange timer…..

057

Det var ikke mange andre som var ute på tur i dag, men noen traff vi da………

058

Lussi ved Buåstjønna.

086

Tilbake til bagasjerommet i bilen, med et tilfreds smil om munnen og ei temmelig medtatt 17. mai-sløyfe etter en spennende og innholdsrik feiring av Nasjonaldagen!

089

En god og sliten Lussi vel hjemme i skyggen på verandaen. Herlig å slappe av i fred og ro der, og nyte synet av Straumen og det en ser rundt seg i hagen.

098

4 kommentarer:

Jorids BestemorBlogg. sa...

Kjempekoslig dette så ut og en annerledes og fin 17.mai feiring.
Likte veldig godt bloggen din så jeg håper det er greit at jeg følger deg!!
Ha ei fortsatt fin mai uke!!

Randi sa...

Nydelige bilder og en flott tur dere hadde!!

Her er kodene jeg bruker til bloggen min

du må inn å redigere der hvor det står HTML.

#outer-wrapper {
width: 660px;
Det er bredden på hele siden, der endrer du 660px til 95%

#main-wrapper {
width: 410px;
Det er bredden på midten der hvor du legger inn bildene og teksten til innleggene. Endre 410px til 77%.
#sidebar-wrapper {
width: 220px; Dette er bredden på siden menyen din, den endre du fra 220px til 21%.

Alle bildene blir lagret med standard størrelse s400 i et innlegg, så det du må gjøre er å gå inn å endre bildene dine til
s720 på HTML redigeringen i innlegget. Vips så har du stor bilder og mye brede blogg side.

Anonym sa...

Flott 17. feiring.Pappa

Det lille røde huset sa...

Hei, JoridsBestemor blogg. Kjempetrivelig at du vil følge meg og du er hjertelig velkommen!

Til Randi: takk for tipset. Skal prøve å finne ut av det selv om det ser litt innviklet ut! Du har meg kanskje på tråden i morgen eller en av dagene :-)

Til pappa: Vi snakkes en av dagene.