mandag 4. mai 2009

Noen vårblomster fra hagen min

Det var overskyet og litt småkaldt ute da vi våknet i morges, derfor ble dagen forbeholdt rydding og vask oppe på loftet. Tåa til Lussi er fortsatt vond, så for hennes del ble det enda en dag i sofaen, selv om hun er bedre i dag.

015

Jeg fikk også priklet en del av plantene mine, og etter hvert kom sola og den flotte, røde nabokatten.

020

På muren utenfor hagegjerdet blomstrer Blåpute.

034

Likeledes disse hvite Primula juliae som jeg er så glad i.

047

Rosa Primula har kommet opp flere steder, og gjør seg godt sammen med noen Perleblomster (Muscari).

027

Vårskjerm trives også utmerket foran hagegjerdet.

057

 

 

 

 

 

 

 

 

For litt siden ble disse Stemorsblomstene handlet inn og satt i krukker. Rustrødt er yndlings-fargen min!

061

Men nå begynner det å bli sent, og pusen som nettopp kom inn for natten, har hoppet opp i ei kurv som står på bordet ved siden av meg. Det er koselig med selskap,…….. både for liten og stor :-)

006

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nei så fine blomster, men den vakreste er nå lille Pisin, synes moror!

Randi sa...

Herlige bilder da Marianne!!
Var og kjøpte meg små roser i dag...de skal etterhvert plantes ute i en hjemmelaget tre korg med hank..bilder kommer etterhvert :-))

Kirsti sa...

Hui -nå ble jeg glad- trodde du hadde stengt bloggen din. Her var det som vanlig mange flotte bilder og trivelige skildringer:-) Godt å se at våren er her for fullt!

Ønsker dere gode dager og rask bedring til hundeneglen!

Hilsen Kirsti