onsdag 27. mai 2009

Sjalusi-dører

“Snekker-mannen” som jeg kaller ham, har vært her og hjulpet meg med å montere sjalusi-dørene som jeg kjøpte på Bruktbo forrige gang jeg var der.

024

De to lengste havnet på uthuset og skjermer mot innsyn fra gangveien som går ned langs den ene siden av tomta mi. Det er mulig jeg skal få laget en ramme rundt dem, slik at det blir en slags overgang mellom sjalusiene og selve veggen. Og/eller,  skal jeg male dem i oker?

En klatreplante rundt dem ville sikkert også ha blitt fint.

004

080 

Fra motsatt side tar de seg slik ut, og jeg synes det ble koselig og godt at det ikke lenger er så åpent ut mot gangveien. Til høyre for inngangsdøra ble det nå en fin liten krok hvor jeg  kan få plass til noe å sitte på  med noen planter rundt.

030

De 4 korte sjalusiene ble montert på begge sider av verandaen, og er hengslet slik at de kan slåes sammen og festes til veggen utenfor verandaen.

Veranda-taket skal snart beises, sjalusidørene like så. Og nå lurer jeg på om jeg skal beholde den hvite fargen på dem eller beise dem røde som huset? - Hva synes dere?

Har noe slags “sprinkel-greier” i hvitt under hele verandaen (som vises i bakgrunnen på det øverste bildet), og jeg synes kanskje sjalusiene kolliderer litt med det så lenge de er hvite.

039

 

Nå kan ingen se at jeg sitter i stolen min når de går forbi utenfor hagegjerdet til høyre for meg.

Og jeg er skjermet for nabo-innsyn fra motsatt side.

                JIPPI!!!

 

 

036

Sjalusidørene var litt for lange og måtte taes av litt i nederkant.

046

Jeg ble kjempefornøyd med resultatet. Nå gleder jeg meg om mulig enda mer til å åpne veranda-døra i morgen tidlig og sitte der usjenert i nattdakten med kaffekoppen min!

6 kommentarer:

GundaM sa...

Å herligheten så flott du har fått ordnet det med de sjalusidørene! dette må jeg vise kara på jobb, de lurer fælt på hva dere bruker disse til ;)))
Og jeg ville nok latt de være hvite.

Hils linselusa så bloges vi vel snart elle facebookes...herligheten, ordna det idag og ble jo helt hekta. tvert!

Det lille røde huset sa...

Så morsomt at du likte å se sjalusidørene på plass! Du får vise det til kara ja, så slipper de å lure lenger.... :-) Og mange takk for tips om fargevalg!
Morsomt at du har blitt hekta på FB du også :-) Vi snakkes nok der inne....

Randi sa...

Skjønner godt du ble veldig fornøyd med dette ja!!

Anonym sa...

Nei så flott det ble!Vi tror det blir finest med hvitt i taket, og at du beholder hvite sjalusidører.
Hilsen fadern og modern!(Fadern sier at han synes det ble mye finere enn han hadde trodd, så da så!)

Anonym sa...

Dette ble da utrolig fint Marianne. Helt annen veranda og kjempekoselig med disse sjalusiene. De passer nå godt som hvite syns jeg. Flott
Bjørn

Linecas have sa...

Så flott det ble. Ble jo skikkelig innramming det der. Blir spennende å se hvordan det blir etterhvert=))