torsdag 21. mai 2009

Gammelt skrot……?

Dro til Håggahølmin for å fotografere i ettermiddag, og oppdaget til min store glede at noen hadde hevet fra seg dyrebare skatter på det som antagelig skal bli et St.Hans-bål. Trodde nesten ikke mine egne øyne!!!

017

Et nydelig gammelt skap i heltre, og en sjarmerende gammel dør.

020

Skapet er helt i orden med fine avrundete hjørner og en enkel, pen profil helt nederst. Mangler bare noen hyller som raskt kan lages. Alle hylle-knektene er intakt. Jeg skal pusse ned og male skapet som har noen nydelige, gamle dørhåndtak som jeg ikke har sett maken til. Blir blogget senere.

151

Døra er helt skjønn! Og skal bare vaskes. Her den ene siden av den med en gammel slå og håndtak.

157

Og den andre siden av døra. Se på de fine fargene og hvor herlig slitt den er!

163

Og så dørhåndtaket (opp-ned) da!  - I just love it !

262

Og sist, men ikke minst, en fin gammel, rusten blikkboks. Riktig nok med et par små hull i bunnen, men med et lite syltetøyglass oppi, gjør den nytten som blomstervase.

Til alt hell fikk jeg overraskende og trivelig besøk i dag, av min gode tur-kompis og venn som ble med til Håggåhølmin. Og han var så grei å kjøre bilen min hjem til meg for å hente sin egen, en stor og flott kassebil, slik at jeg fikk fraktet både skap og dør hjem til garasjen min.

Tusen takk Bjørn! Du fortjener en flaske vin som takk for for hjelpa!

5 kommentarer:

Randi sa...

Det e det værste æ har sett...eller det beste!! e det mulig...fant du dette på bålet..olala...sei æ berre!! heldiggris!:-))

I morgen er det klart for en tur til Gunda. Se om jeg finner meg en gammel sykkel og sette blomster i.

Det lille røde huset sa...

Ja, ikke sant Randi. Jeg er henrykt over funnene mine! tenk å komme over noe sånt helt plutselig! Det bålet der skal jeg jammen holde øye med..... ;-)

Det lille røde huset sa...

.....og god tur til Bruktbo i morgen!!! Det blir spennende å se hva du kommer hjem med. Må snart ta meg en tur igjen jeg også.

Anonym sa...

Tar gjerne den flaska med vin snart ja Marianne, va en fin kveld på skattejakt:-))Bjørn

Anonym sa...

Nei, nå går det over alle støvleskaft! Og hvem har du tenkt skal lage hyller til skaberakket???
Hilsen en rystet fader!!!PS Er døra av finer? DS