søndag 31. mai 2009

Min fars blå krukker……

136

Faren min har en stor forkjærlighet for blå krukker, og gjennom årenes løp har det blitt en anseelig samling av blått oppe på hytta.

235

I dag har jeg hatt det litt gøy med både krukker og fotoapparat!

076

284

164

Det er et helt arbeid når alle krukkene skal frem om våren, og når det etter hvert skal settes planter ned i mange av dem!

417 Jordbær-krukka har fått markjordbær i år, og det blir fint når det kommer røde bær mot det blå.

355

Denne blå kula ga jeg faren min til en gebursdag for noen år siden.

336

Det må presiseres at ikke alt er kjøpt av min far, men har blitt gitt som kuriositeter til gebursdager o.l.

194

429

455

397

458

I dag blir det mest bilder på bloggen min. – BLÅ bilder………!

166

Vann og blå krukker.

243

112En stormarikåpe innimellom alt det blå.

391

Dette søte fugle-badet har han helt sikkert kjøpt selv.

433

203

218

De koselige pinnsvinene har han trolig også kommet hjem med……! :-))

177

409

381

Ikke så rart at JEG ikke ble slik jeg skulle bli kanskje……..?

465 Og dette er KRUKKA over alle de andre krukkene!

Den er kjempestor ( 1/2 m høy), og ikke direkte pen. Anskaffet i Halden, på en ferietur. - Min mor fikk regelrett hakaslepp da faren min begeistrert kom tilbake fra en “heisa-tur” til et gartneri sammen med min gamle, hage-gale tante med denne i armene sine.

Derfor skal denne krukka få sette et ettertrykkelig punktum for dagens blogg ……

5 kommentarer:

Kirsti sa...

Så herlig!:-)

Anonym sa...

Dette var artig. Og så mange flotte bilder du får til med krukkene og vatnet. Kjempestilig.
Bjørn

blåklokke sa...

Flott blogg Marianne:)Dette visste eg ikkje om broren mi:) Skal kjøpe ein blå hyttekopp til han:Klrm blåklokke Reidun

Det lille røde huset sa...

Takk for trivelige kommentarer! Jeg koste meg stort i går med alle krukkene. Planla denne bloggen for lenge siden, og har gått og gledet meg til å lage den. Og i går var dagen der, med strålende sol, og både blikkstilt vann og etter hvert bølger. Men det tok sin tid å lage den....
Og Reidun; pappa kommer til å bli kjempeglad for en blå hyttekopp! Håper dere kommer og besøker oss på hytta til sommeren.

Hilsen Marianne

Anonym sa...

veldig interessant, takk