torsdag 7. mai 2009

Ei gammel bru og noen naust

Det har silregnet store deler av dagen, så jeg har fått priklet  flere av plantene mine.

Faren min har fått tak i vekstlys til meg , og var her i går for å snekre oppheng til å montere det i. Og så viste det seg at det manglet ledning, så han måtte komme tilbake i dag  for å gjøre det ferdig. Men tro det eller ei, lysrørene var istykker i den ene enden da de ble pakket ut, og da ble det rimelig “månelyst”  her inne i det lille røde huset! - Nye lys må bestilles, og faren min må ta en tredje tur ut hit, fra Steinkjer, for å få montert det hele! Typisk eller……..!

024

Langt ut på ettermiddagen ga regnet seg, og jeg måtte frem med fotoapparatet da jeg passerte Muus-brua som er et yndet foto-motiv. Hele skråningen ned mot elva bugner av Bergenia som ble plantet der for noen år siden.

008

Angerer på at jeg ikke tok noen helt nære bilder av blomstene, for det hadde sikkert blitt fint med vanndråper på…….

046

Tok også bilder av flere naust langs Strandveien. De er både skeive og skakke og egentlig litt av en utfordring å fotografere. Derfor er jeg i ganske stor tvil om hvor godt dette bildet fungerer……..

060

I ettermiddag har Lussi og jeg kost oss i sofaen med ei spennende bok av Kader Abdolah som heter “Huset ved moskeen”.

Et fasinerende familieepos som rommer Irans dramatiske historie, historien om den islamske tradisjon og om det moderne Iran,  i tillegg til at det er en historie om fundamentalisme og oppbrudd fra fundamentalisme.

Med andre ord en historie ganske fjernt fra de landlige og fredelige omgivelsene som jeg befinner meg i :-)

3 kommentarer:

Randi sa...

Så flotte bilder Marianne.
Jeg gleder meg til rododendron blomstrer i parken..da skal jeg knipse noen blomster bilder.
Må vel vise frem Mustrøparken en gang også:-)
Håper det blir varmere snart, for jeg er så lei av å flytte plantene ut og inn...men jeg har ikke råd til og la de stå ute om natten enda. Men på dagen får de ut og nyte lyset.

Ha en flott helg. Her skal det jobbes i 7 dager i strekk.

Klem

Anonym sa...

Så flotte bilder, både bergeniaen ved Muus-brua og de gamle naustene. Fint med regndammene i graset og stråene på siden, synes VG!

lecticiaschaydegger sa...

BELISSIMO! TEU BLOG ! ESPERO VC NO MEU ,TA! DEIXANDO UM FDS ILUMINADO DE AMOR, BJAUM! LECTICIA