torsdag 14. mai 2009

Hage, sol og nesten sommer……

En ny fridag med nye muligheter!

125

Spratt opp av senga kl 06.45 (!) til vakker fuglesang og strålende vær! - Ut på verandaen med lang strikke-jakke over pysjamasen! Kaffe, radio og strikketøy tidlig om morgenen…..

107

Og når det er vår og snart sommer, må alle glad-fargene frem i sola!

028

Lussi og jeg pakket sekken og hadde planlagt en lengre tur, men så ble batteriet på fotoapparatet tomt etter dette bildet. Dessuten begynte tåa til Lussi å blø igjen, så vi kortet ned turen til 1 1/2 time og gjør et nytt forsøk i morgen tidlig.

054

Min røde “Hage-rev” fikk se dagens lys for første gang i år, og startet på et blunk etter en hel vinter i garasjen!

Jeg fikk dennne klipperen i fjor av min snille far, etter å ha slitt med den forrige “H…. – klipperen!” min i mange år, som ikke ville starte før etter minst 1/2 time!

046

Det tar litt tid å klippe gressplen når en stadig må stoppe opp for å fotografere……. :-)

065

Plomme-treet er i ferd med å springe ut i full blomst!

033

Og Lussi koser seg i hagen med sin daglige “tann-pinne” som skal motvirke tannstein!

Det vakte stor oppstandelse her for leden, da Lussi og jeg som slappet av i sofaen, plutselig hørte rabalder fra kjøkkenet og oppdaget at Pusen og nabokatten Marvin, var i ferd med å stjele Lussi sin pose med “tann-pinner”!!! Men sammen fikk vi raskt ryddet opp i sakene!

061

Pusen har sitt faste tilhold under grantrærne, og har faktisk greid å lage sin egen lille sti dit gjennom vinteren! Hun er ordentlig søt da, den lille, rare Pusen min!

Har nesten ikke hjerte til å klippe bort den fine stien hennes…..

073

En snar-tur til Verdal for å kjøpe årets Bacopa, en ettårig plante som jeg pleier å ha i ampler foran inngangsdøra og på verandaen hvert eneste år, i de samme pottene. Men i fjor ramlet dessverre en av de minste pottene ned og ble knust, så nå er jeg på intens jakt etter en tilsvarende,…… i alle mulige brukt-butikker.

098

Mer Bacopa……! En lettstelt plante som blomstrer mer en villig til langt utover høsten bare den får nok vann. PS! Garnkulen på bildet er kjøpt hos “Bruktbo”.

035

Bare en ekstra liten kurv, til en rimelig penge, ble med meg hjem fra Verdal i dag. En kurv med lokk og med 2 små kurver oppi……Også noe til å ha saker og ting i……, foreløpig med en rosa Henge-lobelia og godteri-krukka til Lussi oppi. - Kjekt å ha en kurv med lokk over ute på verandaen da ;-)

132

I kveld skal jeg se litt Tv for en gangs skyld, og krysser fingrene for at ingen snubler i Halling-kastene når Alexander Rybak skal fremføre låten sin. Og etterpå kommer jeg helt sikkert til å sitte og dingle ute på verandaen min, høre på radio eller lese bok, og se på alt som måtte røre seg ute i Straumen like nedenfor.

4 kommentarer:

Randi sa...

Dette blir bare bedre og bedre Marianne!! utrolig flott bilder og for en HERLIG stemning!!
DRITBRA!!!

Jeg kan jo si så mye som at jeg fikk med meg ett stativ hjem til 100 lappen...ett fotostativ..det ble jeg superfornøyd med. Ellers var det litt ting og tang...måtte la en god del bli igjen..i og med at jeg ikke hadde kæsj nok:(...men ,men neste gang skal jeg ha med en sykkel og en plenklipper!!

Det lille røde huset sa...

Takk for det Randi. Prøver etter beste evne å lære av dere som er erfarne bloggere og som er mine forbilder! - Kjørte forbi huset ditt i dag og syntes da vitterlig jeg så en fin vindunk og noen vinduer der som jeg synes å dra kjensel på fra Containergirl...? Lurte på å kjøpe en av de store vindunkene, og angrer på at jeg ikke gjorde det! Men sjansen byr seg kanskje igjen... Nå gleder jeg meg til foto-kurset som vi skal på!
Klem fra Marianne

Kirsti sa...

Det høres utrolig deilig ut å bare slenge på seg strikkejakke uttapå pysjen og sette seg med strikketøy , radio og kaffi:) Bloggen din er skikkelig inspirerende -hvis været og formen vil så skal jeg bætterdø prøve å ta med kaffikoppen og radioen ut på verandaen min i morra den dag!

Du og dyra dine har en nydelig hage ser det ut til!

Ha fortsatt prima vår:)

Det lille røde huset sa...

Det anbefales på det sterkeste, Kirsti. I tillegg til strikkejakka tar jeg på meg varme raggsokker og slenger et godt og varmt pledd rundt beina, for det er fortsatt litt kjølig om morgenen, men herlig å være utendørs. Og strikking og kaffe motvirker det meste :) Koselig å høre fra deg igjen, og jeg har bestemt meg for ikke å lukke bloggen min. Ha en kjempefin vår du også!