tirsdag 12. mai 2009

Hummer og kanari

Hva gjør man på en fridag med kulde og silregn, og som attpå til er en dag da lønna har kommet inn……..? ;-)

Jo, man plasserer hunden i bagasjerommet og setter seg inn i bilen med sikker kurs mot Stjørdal, ……. nærmere bestemt Bruktbo” !

002

Jeg har vært der en gang tidligere, og siden har jeg gått og trippet etter å komme dit igjen. Særlig etter at jeg begynte å blogge og daglig holder oppsyn med innehaverens blogg: http://containergirl.blogspot.com/

012

 

 

 

 

 

 

 

 

Her vet en aldri hva en finner, og jeg vil berømme hun som driver butikken, som jeg synes har en helt usedvanlig god teft for hva kundene vil ha.

Og det var så morsomt å treffe henne i dag, siden jeg følger gundaM`s spreke og inspirerende blogg daglig. Henne kunne jeg sikkert ha snakket med i nær sagt det uendelige; om katter, hunder etc, om gamle og nye ting, om rekved og vikling, om foto, motiver og komposisjon, og om hage, natur, farger etc, etc, etc……..

086

Det ble handlet en del på Bruktbo i dag. Blant annet sjalusi-dører, 4 små og 2 store som skal skjerme mot innsyn og monteres over rekkverket på begge sider av verandaen og nede ved uthuset. En venninde som kom forbi i ettermiddag, var på jakt etter nettopp slike, og kunne fortelle at de koster over 1000 kr/stk i butikken, mens jeg fikk dem for det jeg vil kalle en slikk og ingenting !!!

203

229

Vaskefatet og bøtta skal jeg foreløpig bruke i planterommet i uthuset, for jeg griser så mye med jord der nede, at jeg behøver vann og et vaskefat. Siden kan jeg sikkert ha god bruk for det ute i hagen hvor hendene også fort blir fulle av jord.

216

En sjarmerende gammel blå-turkis kakeboks til å ha saker og ting i.

(Lurer på hva naboene tenkte når jeg forsvant ned i fjæra med en gammel kakeboks under armen…. ) - for å ta bilde av den :-D

120

Pusen har fått nytt service! Fant 2 skåler og et fat som passet ypperlig til å ha under, slik at det ikke blir så mye griseri rundt matkoppene. – Og de to garn-dingsene til høyre på bildet, ble også med meg hjem.

137

Serviset falt i smak og kom øyeblikkelig i bruk, og skålene matchet  tørrforet, slik jeg hadde sett det for meg!!! - Måltidet skal se delikat ut, slikt vet da en gammel sykepleier :-))

102

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg kjøpte også en nydelig lysestake, fotografert med en av sjalusi-dørene i bakgrunnen.

190

Et lite “sølv”-fat som jeg falt pladask for, her under en vase som jeg hadde fra før, med Hvitveis i.

Den gamle potet-kassen (fra 1957, - årstallet mitt) under duken, har jeg fått kjøpe gjennom en lokal “kremmer” her på Straumen :-)

169

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De små duppedittene på bildet over, er visst ment til å ha krydder i, og til å ha i gryta under koking av et eller annet…….

Her i huset vil de nok helst bli brukt som pynt på et eller annet vis.

146

Jeg fant en skuff som jeg ikke kunne stå for, pga den nydelige blå-turkise fargen som slett ikke kommer helt til sin rett på dette bildet. Her ser en fronten av den, og jeg skal montere hjul under skuffen, slik Gunda foreslo, og finne en morsom knott til den, kanskje i porselen.

En gammel, fin hekle-remse fant jeg også. Heklet med tynt, tynt garn og lita nål! – Skal vaskes og brukes i et eller annet….

Flasken med fletting rundt oppe i skuffa, kjøpte jeg. Dekorativ!

082

Ei lita fin garnkule.

Jeg handlet noen flere ting enn dette, men det har vært vanskelig å fotografere i dag pga stadige regnbyger, og det begrenser seg hva jeg får til oppe på verandaen min. Derfor kommer det antagelig flere bilder senere.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Pappa er MEGET bekymret! Han begriper ikke hvordan du skal komme deg inn i uthuset ditt om noen år. Mamma tror ikke det er snakk om år, snarere uker!

Det lille røde huset sa...

Bare slapp av! En vakker dag skal jeg svinge tryllestaven der inne:-)

GundaM sa...

Takk for sist ;0) Så utrolig koselig du stakk innom, hadde det ikke vært for at det var så my folk skulle vi tatt en kopp kaffe! kanskje neste gang ;)

Så flott et innlegg da og så gøy å se tingene vasket og rengjort, og de katteskålene da...At ejg ikke selv hadde tenkt på det du ;)

Og den skuffen... Nydelig ja, men min kjære medhjelper skjønner ikke helt hva slike som deg skal med bare en skuff og ikke hele kommoden... Hihi men ejg skal lære henne noen tips ;)

Ha en vakker kveld der ute, selv er jeg netopp kommet hjem fra idrettslagets kiosk salg. Vel, så er det unnagjort og. bare et par konfirmasjoner å servere i nå så kan jeg begynne slappe litt av her ;)

Det lille røde huset sa...

Jeg kommer plutselig tilbake Gunda, og da tar jeg gjerne en kopp kaffe hvis du har tid.
Det er utrolig mange som ikke forstår seg på gjenbruk og som ikke har evnen til å se mulighetene i det. Men det bryr jeg meg ikke om, så lenge jeg selv er såre fornøyd med innkjøpene mine. Jeg glemte helt å spise, og var som et barn på juleaften da jeg kom hjem etter innkjøpene hos deg. Fotograferte i flere timer, og hadde det kjempegøy!!! Vi snakkes...!