fredag 29. mai 2009

Gråspurvene mine

 

001

Når jeg sitter ute på verandaen, kommer gråspurven trippende nesten helt bortil meg oppe på gelenderet. Og jeg har begynt å legge ut mat til den.

002

Den har det så travelt nå om dagene, og kan få hele 2-3 kull i løpet av april, mai og juni, så da er det så kjekt å kunne gå til dekket bord.

007

Men jeg er redd for at den i sin iver etter å få mat, skal bli tatt av kattene, noe som ville vært sørgelig siden gråspurven lever i livsvarig ekteskap. Så derfor plasserte jeg her om dagen en brødskalk oppe i det ene plommetreet.

011

014 En glimrende ide, syntes både fuglene og jeg, men det skulle vise seg å bli en kortvarig glede …….

021

Pusen fikk raskt snusen i hele opplegget…… !

Her med brødskalken i sikte.

024

Og det gikk  ikke lang tid før hun tok et langt sprang fra verandaen og over i treet.

030

Det lille  “trollet”  mitt rev ned hele skalken på  1 – 2 – 3  ! ! !

034

…….. og satte seg deretter  forhåpningsfullt til oppe i treet…… !

007

Enden på visa ble, at det heretter tilbys både kost og losji borte på uthus-veggen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den va artig Marianne. Koselig med Gråspurven og skjønne pisin godt æ når lekkerbisken kjæm og sætt sæ te å eta brødskalk på anna manns eiendom,makan te frekkhet.....Da e det vel likar at de bevingede små får flytt inn på Bed og Breakfast ja, sekkert tryggar det. Kjæmpeartig blogg!
Bjørn