onsdag 6. mai 2009

Strandveien

Strandveien heter den smale grusveien som går fra Straumbrua og langs sjøen helt til Båthavna nedenfor Næssjordet. Den er like vakker sommer som vinter og jeg synes alltid det er noe nytt og spennende å feste blikket på hver eneste gang jeg går der.

012

Dette Måse-paret satt så fint i dag, og kikket etter noen ender som svømte forbi……….

027

Og denne stolen har jeg ikke lagt merke til tidligere, og  ga meg litt greske assosiasjoner på min vandring, selv om den befinner seg midt i Trøndelag  :-)

054

Lussi har fortsatt vondt i tåa si, og vil helst ikke sette den ned i noe som er vått. Fornuftig jente som her følger oppmerksomt med på fuglelivet ute i Straumen.

060

Straumen er full av Ærfugl for tida, og nå er det nok ikke lenge før rugingen starter og ungene dukker opp. - Da forvinner hannene!!!

089

Det er mange fine naust langs store deler av Strandveien…..

085

……….og naust kan fotograferes på så mange måter………

043 

Strandveien en vakker morgen i begynnelsen av mai.

2 kommentarer:

Randi sa...

Har du sett så vakker...nesten så jeg ikke kjente meg igjen...jeg skal ta en foto runde andre veien jeg...:-))
I dag fant jeg det perfekte drive tørkeren...en sort ampel...med rust...den var stor og flott..d.en tenker jeg vi tørker rakveden i!!

Anonym sa...

Takk for en fin tur langs Strandveien og naustene på Straumen.