fredag 3. april 2009

Bridal Crown og litt til.....

Den hvite pinseliljen som jeg blogget i går, er en narciss og heter Bridal Crown. Enkelt å huske det også, for den ser sannelig ut som en vakker brude-krone! Jeg måtte innom garteriet i dag, bare for å spørre. For nå skal jeg begynne å lage etiketter på siden min, slik at jeg vet hvilke planter jeg har.
Da jeg ryddet i vedboden min igår, dukket til min store glede det flotte vinduet (bak planten) opp! Det fikk jeg smisket til meg (helt gratis) i fjor høst, da jeg var på gjenbrukstorvet på Røra for å kaste noe.
Selve glasset et fullt av malingsflekker m.m, men legg merke til disse fine armeringene (eller hva det nå heter) i hjørnene på vinduet. Så nå har jeg begynt å spekulere på hvordan jeg skal pusse det opp, hvor jeg kan ha det osv.......
Kommer nok til å bruke en del tid inne på diverse blogger på jakt etter gode tips og ideer :-)

Jeg ble ikke helt fornøyd med den lille dekorasjonen min foran inngangsdøra i går, så i dag har jeg skiftet om til hvitt lys inne i lykta (til tross for at det er påske) og knyttet et lite sløyfe-bånd rundt zink-bøtta. Ble litt mer fornøyd med dette, men hvem vet hva jeg mener i morgen...... :-)


....... og så har jeg byttet ut de gule pinseliljene mot steiner.
Tror naboene mine snart begynner å spekulere, siden jeg har drevet og knipset utallige bilder av det lille inngangspartiet mitt de siste dagene. Dessuten hender det seg at det er et blitz-regn uten like innendørs her om kveldene også :-)



Dessverre er det ikke mulig å åpne dette stein-påske-egget for å finne noe spennende inni det. Men ønsker på denne måten alle som stikker innom siden min en riktig
GOD PÅSKE!




2 kommentarer:

GundaM sa...

Hei, hei der ;0) Kommer rett fra Randi og skjønner du har dilla på...drivved ;0) Flott da er vi enda flere!!!

Flotte bilder du tar og den flotteste pynten er helt gratis, en stein! Jasså ja, vært på Røra og gjenbrukstorget der. Hils den lille, kraftige finnmarkingen neste gang du er der da ;0)

Tovepia sa...

Hei på deg og velkommen til denne bloggverdenen;) Var innom Randi, slik ble det til at jeg tok en tur. Skjønner der har vært på rekvedtur, og det er virkelig artig å se hva man kan gjøre med alt man finner. Ha ei kjempefin helg, jeg stikker innom igjen;)