tirsdag 28. april 2009

Justering av "Fridag og frosk"- innlegg

Under utarbeidelse av bloggen min nedenfor, sluttet blogge-programmet mitt plutselig å virke. Det er mulig jeg lastet inn for mange bilder, for dette skjedde før en dag også? - Jeg måtte gå over til det ordinære programmet mitt for å korrigere skrivefeil, men da ble noen av de små froskebildene mine dessverre slettet og andre forkjøvet slik at de ikke står helt der de skal (til grenseløs ergrelse for en som er nærmest perfeksjonist når det gjelder nettopp slike ting).
Jeg satte inn et bilde av et par ender som vi oppdaget nede ved Røflovatnet, men det bildet havnet selvfølgelig øverst på bloggen min, selv om det var meningen at dette bildet skulle komme helt sist (helt håpløst dette basis-programmet!).
-Hvilke ender er dette mon tro? Den gamle fugleboka mi ligger igjen oppe på hytta.

28.04 - Nå har jeg fått et nyttig tips om et nettsted med bl.a fugle-arter.
Så nå vet jeg at endene på bildet er Kvinand. :-)
Mange takk for tipset, Kirsti

4 kommentarer:

Randi sa...

Nei ...æsj...skal du ha lukket blogg!! det var dumt det.Men ett valg er ett valg.

Jeg har forresten meldt meg på fotokurset...håper bare jeg har fri den 18 mai nå...:-))

Kirsti sa...

Hei og atter en gang takk for turen.

Endene du fotograferte er http://www.miljolare.no/data/ut/art/?or_id=538 , trur eg.

Og når du skriver om borrer i pelsen til Lussi så kom jeg på at jeg har hørt at borrelåsen ble oppfunnet av en engelskmann som gikk tur med hunden sin og opplevde akkurat det samme som deg og Lussi. Han så nærmere på hvordan borrene var utformet -og vips- så var han oppfinner! Vet ikke om han ble rik, men... ...og det hjelper jo ikke mot borrene:-( det er godt du har med frisørsaker:-)

Det er jo trist at bloggen skal lukkes siden den er så fin Inderøyreklame med sine gode beskrivelser av turområder og nydelig fotofølge!

Det kommer til å være et savn for meg som ikke kommer meg ut i naturen i den grad jeg skulle ønske. Jeg vil si tusen takk for turene og god tur inn i den lukkede bloggverden.

Hilsen Kirsti.

Det lille røde huset sa...

Hei Kirsti! Mange takk for morsom info om borrer og borrelås!Jeg har strevet i flere timer for å få ut alle borrene, og fortsatt sitter det noen igjen. Det er helt utrolig hvor godt de gjemmer seg inne i pelsen og mange har jeg rett og slett klippet bort. Det er litt ekstra styr med denne pelsen hennes, og i morgen kommer en liten Lussi-overraskelse inne på bloggen min.
Huff, jeg har ikke lyst til å skuffe noen,og jeg har ikke helt bestemt meg for å lukke bloggen min enda. Så får vi se hva det blir til....
Hilsen Marianne

Det lille røde huset sa...

Hei Randi! har sendt deg mail på Facebook.
Marianne