søndag 26. april 2009

Gapahuker

Turen gikk til Kvistadkammen i dag. Jeg skal begynne å trene Lussi på ikke å løpe bort til folk, så i dag hadde vi med oss Gilde grillpølser, oppdelt i skiver, med tanke på treningen vår. - Men tenk, vi traff ikke ett eneste menneske, enda været var så godt at jeg gikk i kortermet trøye.

001

Det er ikke noe særlig å se at det fortsatt eksisterer et og annet piggtråd-gjerde, for det er ganske enkelt ikke lovlig lenger. (Dagens lille pekefinger!)

006

018

Kaffekjeler i gapahuker.

Det er trivelig å gå innom de to gapahukene oppe på Kvistad-kammen som er utstyret både med det ene og det andre.

021

Inne i en av dem står det til og med en liten vedovn som kan gjøre det godt og varmt for oss turgåere hele året rundt. Utenfor er det også anledning til å lage bål. Jeg har hørt snakk om at det er noen som pleier å feire hver nyttårsaften her oppe, og det er helt sikkert kjempe-trivelig!

035

Og dette er “ved-skjulet” med masse tørr og fin ved samt en øks og en huggestabbe.

Så her er det bare å slå seg til så lenge en ønsker…..!

Om ettermiddagen ligger gapahuken rett i sola og herfra kan en se ned mot veien som går til Kjerknesvågen.

OBS! OBS! - Enda et av disse grelle “post-kort bildene” mine!

045

Utsiketen sett fra gapahuken. Og jeg måtte helt opp på taket for å ta bildet, for det kommer opp en del skog like nedenfor som jeg ikke ønsket å ha med.

(NB! Jeg har meldt meg på fotokurs slik at jeg kan få hjelp til å sette meg inn i alle de forskjellige innstillingene på apparatet).

029

Dette geviret kroner taket på gapahuken, og det synes jeg er ganske så morsomt!

086

Til slutt i dag, et bilde av Gullstjerna som vi fant på vei hjem til middag; – Pølser med lompe!

5 kommentarer:

Randi sa...

Flotte bilder du har tatt. Ja vi har hatt noen fantastiske dager....vi gikk kulturstien i dag....helt utrolig flott der...tok masse bilder. De skal jeg blogge litt senere i uken.
Til helgen skal jeg se om jeg får med meg familien til Finnheimen....det er vår lille favoritt plass om våren :-) for ikke å snakke om høsten...og all soppen som er der.

Ha en fin uke
Klem

Gustav sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Det lille røde huset sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Det lille røde huset sa...

Hei Randi. Ja, det er utrolig vakkert langs kulturstien for tiden. Var på Finnheimen igjen i dag og hadde en underholdende opplevelse der som jeg snart skal bogge.
Marianne

Det lille røde huset sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.