tirsdag 21. april 2009

Nye innkjøp

I dag har jeg vært i Steinkjer på jakt etter vekst-lys til de spirende blomstene mine, noe som det viser seg å være vanskelig å oppdrive. Var innom en butikk som forhandler lys, men der må sådant bestilles og koster nærmere 900,- kr i tillegg til at en må skru det fast på en planke som en må skaffe selv og knytte det til kjettinger for oppheng, noe som en også må ordne selv. Er ikke så helt sikker på at det var vekstlys mannen snakket om heller.             Avslo derfor “tilbudet”!

På hagesenteret hadde de vekstlys til nærmere 2000,- kr som også må bestilles. -Ikke tale om! Dessuten trenger jeg vekstlys øyeblikkelig! Du snakker om Molbo-land! Jeg vil da tro det er flere enn meg som ønsker å kjøpe vekstlys…….?

Så i stedet for nytt vekstlys presenterer jeg herved den nye lilla capsen min som jeg kjøpte på Ica på Straumen her forleden. Likte den fine lilla-fargen på den som kommer til å blekne fint i løpet av sommer-månedene. Dessuten er sommerens gressløk og persille kommet i hus, samt en fin tre-bakke til å ha saker og ting i. Og det fine hamp-nøstet som jeg kjøpte på Hagesenteret, skal jeg bl.a. bruke til å binde opp klatrerosen min med i år.

- Vennlig (om enn, en litt små-irritert) hilsen Marianne ;-)

(Bildet nedenfor er det noe “riv ruskende” galt med, for det bikker over mot høyre, uansett hvordan jeg beskjærer og justerer det).

003

 

 

 

 

 

 

 

 

Gressløk, persille og  et hampnøste!

007

Ingen kommentarer: