søndag 12. april 2009

Vår på Straumen

Nå i påska har våren for alvor kommet til Straumen, og i går hadde vi en helt fantastisk dag ute i sola. Lussi smiler og koser seg, og her er hun på ei brygge bak et av naustene like bortenfor der hvor vi bor.

Ute i Straumen ligger Ea og koser seg. Nå på denne tiden av året er de ganske "tamme" og kan nesten spise av hånda hvis en gir dem litt brødmat. Men de er utrygge på Lussi og holder seg på god avstand så lenge hun er i nærheten.

Crocusen står i full blomst, og disse lyseblå synes jeg er utrolig vakre. I nabohuset bor det en gammel dame som har hagen full av crocus, så jeg har vært over hos henne og tatt en del bilder.
Til høsten skal jeg sette ned flere løker jeg også, for det er så trivelig når våren kommer.


Innsektene begynner også å komme og har travle og spennende dager.


Nå i påska har jeg hatt besøk av datteren min som for tiden bor i London. Har ikke sett henne siden januar, så det var så hyggelig at hun kunne komme hjem til påske. Dessverre ble hun syk de første dagene og ble liggende på en av sofaene oppe på loftsu`. Hun er vanligvis ikke helt enkel å fotografere, for hun liker det ikke særlig godt, og spesielt ikke når en er syk og sengeliggende. Men jeg fikk i alle fall foreviget et par vakre, blå øyne!

I går kom foreldrene mine også på besøk, og da var det hyggelig at det var så fint et vær. Disse tre luringene er de eneste jeg har av familie her i Trøndelag (regner da med at datteren min kommer tilbake til Trøndelag etter hvert). Her har de vaglet seg til ute på verandaen min.

Glemte helt å sjekke hvor mange grader det var ute midt på dagen i går.
Men ved midnatt, da dette bildet ble tatt, var det hele 10 grader og vindstille.
Kan en ha det stort bedre en natt i april her i Trøndelag?
















4 kommentarer:

blåklokke sa...

Hei Marianne!
Så koselig med Lussi og mamma som koser seg i vårsola.
Kjenner godt den varner og myker opp meg også, på alle måter. Livet blir lettere.
Kjekt å sjå broren min med familie på trappa:)
Kommer til sommaren. Wilhelm og jeg planlegger tur(det er vi flinke til)....(og i år kommer vi)
Da vil jeg sitte i den røde stolen med pledd og rødvin:):)Se utover Straumen og drømme meg bort.
Ja....for det blir fint ver når vi kommer???????

Det lille røde huset sa...

Jasså, så det er du Reidun som er Blåklokke :-) Har du egen blogg du også? Har forsøkt, men kommer ikke inn på den.
Klem fra Marianne

blåklokke sa...

Nei eg har ingen blogg,men eg følge fleire. Det er berre så koseleg og lese alt du skriv og studere alle dei flott bilda du tar.
Blir faktisk bedre kjent med deg:):)
Eg har nesten slutta med Facebook. Men eg er medlem i Origo. Angedalen, Naustdal, Lysande stemningar, og nokre andre....
Der er det utruleg mange fine naturbilder:) Du kan skrive kommentarer og ..Er heilt bitt av basillen....
Klem frå Reidun:)

Det lille røde huset sa...

Hei Reidun. Så morsomt at du følger bloggen min :-)Så du hadde lagt ut mange fine bilder på Facebook her om dagen, og du må sende meg adressen til de stedene som du nevner ovenfor. Leser blogger til gangs her jeg også, så her er det flere som har blitt bitt av basillen!
Klem fra Marianne