onsdag 15. april 2009

Kvistadkammen

Etter endt arbeidsdag er det herlig når sola forsatt skinner og varmer, og en blir ønsket velkommen hjem av sine to firbeinte venner. Da er verandaen første stoppested, og mens pus og Lussi løper barbeint rundt nede i hagen eller oppe på verandaen tar jeg en liten hvilepause i stolen min mens jeg nyter utsikten ut mot Straumen. Men bare en liten stund, for Lussi som har vært inne og kjedet seg hele dagen, må få ut på tur og løpe og ha det gøy i det fine vårværet!

Og i ettermiddag gikk turen til Kvistadkammen hvor vi ikke har vært på veldig lenge. Fortsatt ligger det igjen noe snø på vei oppover, som Lussi kastet seg over i ellevill glede! - Det er virkelig herlig med litt "rulle-ralle-rei" i snøen for å få rengjort både barter og skjegg og mere til.....!



Lussi er en Bearded Collie, og Beardiene elsker å rulle seg i et eller annet. Om vinteren er det for det meste bare snø, men om sommeren er ku-møkk og andre herligheter et yndet rulle-sted!

-Her er det et eller annet jeg ikke helt har skjønt enda. For om vinteren ser det da vitterlig ut som om hun ruller for å vaske seg, men om sommeren skjer det stikk motsatte!
Her er vi nesten på toppen av Kammen. På vei oppover følger vi en skogsvei som bare blir mer og mer skogsvei jo nærmere toppen vi kommer. Og her lå det fortsatt en del snø i dag.

På dette bildet er vi helt på toppen hvor det fremdeles var godt og varmt ca kl. 16.30. Her var stiene fine og bare for snø, og Lussi ser virkelig ut til å storkose seg!


Dette er en av gapahukene der oppe. Det finnes et par andre også. Og herfra har en utsikt helt ned mot Verdal og utover fjorden. Tok noen bilder av utsikten også, men de ble ikke godkjent :-)
Lussi løper som regel først, men stopper stadig vekk for å sjekke at jeg henger med.

Vi kom hit i dag, helt til begynnelsen av det som jeg og en venninde kaller for "Fin-skogen".
For dette partiet av skog og trær, er utrolig vakkert å gå gjennom om våren, sommeren og utover høsten. Men foreløpig ligger det litt for mye snø der, så Lussi og jeg snudde og fulgte en annen sti ned til bilen igjen, slik at vi fikk en alle tiders rundtur.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Herrrrlig!

K takker for enda en fin tur på fine bloggen:-)

Det lille røde huset sa...

Bare hyggelig at flere slår følge her :)

Inderøya sa...

Hei:-)

Så trivelig blogg du har!

Velkommen innom min helt nye blogg og bidra når du vil og hvis du vil med nesten hva du vil:-)

Hilsen Røya

Det lille røde huset sa...

Hei! Jeg skal komme innom en dag og hilse på. Er helt fersk med blogging, så det tar litt tid med meg foreløpig. Men du verden så morsomt det er! :-))