søndag 5. april 2009

Drømmer og planterom

I går lå jeg til sengs med kraftig forkjølelse, hoste og feber, men hadde naturligvis hyggelig selskap i Lussi og pusen som vekslet på å ligge inntil meg :-) Hadde funnet frem strikketøy, helking og fotoapparat, men orket ikke annet enn å lese litt i ei bok og sjekke blogger m.m.
- Måtte le godt av kommentaren til en Facebook-venninde som også er skikkelig forkjølet, og som skrev at hun var glad for at hoinn-skatten er opphevet for ellers kunne hosten hennes ha kommet til å koste henne dyrt :-) Må unektelig innrømme at det høres ut som jeg bjeffer hver gang jeg hoster og jeg er sikker på at jeg kunne ha risikert en klekkelig bot jeg også!

I nattbordet mitt har jeg liggende et ukeblad som er oppslått på noen drivhus-sider (bildet ovenfor). Jeg har sikkert hatt det der i et års tid og når jeg trenger en liten oppmuntring, tar jeg det frem og drømmer meg litt bort..........
Koser med med alle de glade fargene, de små detaljene og over frodigheten der inne!!!

Og se på dette herlige, grønnmalte skapet! Og tenk, nå har Containergirl et akkurat maken skap til salgs...............hmmmm?


Bordet ved siden av den rødmalte stolen i bladet, ligner mistenkelig mye på mitt eget salong-bord............. Jo da, det er salongbordet mitt (!) og står inne i stua mi. Jeg kjøpte det for en slikk og ingenting på en bruktbutikk for ca 10 år siden og nekter å kvitte meg med det. Men der hvor det er brunmalt, skal det bli hvitt til sommeren. Skuffa blir som den er!
Og mens jeg lå og kikket i bladet mitt igår, kom ideen om å innrede et planterom nede i uthuset.


Så i dag har jeg ryddet sysakene ut av det minste rommet som egner seg godt til formålet siden det har to vinduer og masse lys samt en benkplate langs hele den ene veggen. Og jeg har så smått kommet i gang med såingen :-)
Det er et ordentlig koselig rom hvor jeg trives godt med utsikt ut mot hagen og Straumen like nedenfor. Jeg skal male vinduskarmene hvite og sy en gardinkappe med heklede blonder til å ha i øverkant av vinduene.
Disse fine, hvite Pelargoniene heter Nikolai og ble handlet inn hos "Mathildes verden" i Steinkjer her om dagen sammen med den morsomme hyssing-snella. De får inn flere Pelargonier etter hvert, bl.a Dronning Ingrid som jeg går og venter på..............
Flere bilder fra planterommet kommer helt sikkert senere!




I går lå jeg til sengs med kraftig forkjølelse, hoste og feber.






1 kommentar:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

hei :)fin blogg!! fekk blogg-adressa di hos ein kollega av meg, Reidun :) kjekt med nye bloggar!! la deg til i favorittlista mi eg :)
god påske :)