torsdag 9. april 2009

Verandaen min

I dag har vi hatt en strålende vår-dag og jeg har flyttet ut på verandaen! Jeg fikk laget denne verandaen for en del år siden og her bor jeg så og si gjennom hele våren, sommeren og til langt utover høsten. Her inntas frokosten når jeg har fridager og her nytes et glass rødvin i de lange lyse sommernettene- og kveldene......... Og i dag har jeg vært i uthuset og henetet frem putene til "Tron-stolen" min. :-)


Fra stolen min har jeg utsikt mot Straumen og anda som billedhuggeren Nils Aas har laget. Og i Straumen har vi et yrende liv av Ærfugl (Ea, som vi kaller den her). Hver morgen våkner jeg av den koselige lokkingen til ærfuglen i samspill med måker og tjeld, hvorav sisstnevnte er den som er aller først våken i tidlige morgentimer.

Ved siden av stolen min har jeg vakre planter å se på. Og nå har også humlene som jeg liker så godt, våknet til liv. Det er så koselig å høre at det summer og surrer rundt meg. Travle tider venter både liten og stor i tida fremover!

I tillegg til selskap av humler, hunden og katten min, er denne vakre pusen et trofast innslag i hverdagen. Han heter Marwin og er bestevennen til pusen min.

Og når sola skinner og maten smaker, er det herlig å være katt og ha gode venner.
Kjærligheten blomstrer også i vårsola oppe på verandaen min.








Ingen kommentarer: