onsdag 29. april 2009

Hos frisøren!

Da mor kom hjem fra jobben i dag, hadde luftet meg og vi satte oss i bilen, håpet jeg at vi kanskje skulle på tur. Men det var liksom noe som ikke stemte helt…….. Vi kjørte en stund før mor stoppet foran et hus hvor det luktet masse hund, og da fikk jeg litt vondt i magen min, for her hadde jeg visst vært en gang tidligere også…….

001

Jeg forstod for alvor at noe ubehagelig var i gjerde da vi kom  inn i huset!  - og skalv over hele meg da mor løftet meg opp på et høyt bord,og da mor bemerket at jeg skalv, sa damen som var der, at skjelvingen min bare var TULL !!! Jeg fikk straks en løkke rundt halsen, og bordet som jeg stod på, er en ombygget tannlege-stol som kan beveges i alle retninger samt heves og senkes, og bare det i seg selv er jo mer enn skummelt! - Og som om ikke dette var nok, måtte mor gå, og overlot meg helt alene blant nifse sakser, børster og frisørdamen som det er vanskelig å finne særlig nåde hos! – Du snakker om å svikte sin aller beste venn…….!

006

Frisøren min har mange små hunder, og to stykker var inne hos meg mens jeg klippet meg. De har tatt mange fine priser og hadde flotte frisyrer i aller siste skrik og var pyntet og dandert med hårstrikk etter alle kunstens regler.

Jeg ble klippet og badet, børstet og fønet mens mor var borte, og gleden var STOR da hun endelig kom tilbake :-)))

008009

 

 

 

 

 

 

Men det kjentes litt rart ut like etterpå da vi var vel hjemme igjen. Pusen som kom slentrende inn gjennom hageporten mens jeg satt og prøvde å summe meg litt, bråstoppet og sperret øynene opp da hun fikk øye meg. Men så kom hun forsiktig bort til meg og snuste lenge oppetter “de nye” frambeina mine. For jeg ble klippet enda kortere i år enn i fjor. Mor og frisøren var blitt enige om at det var lurt for oss som ferdes så mye i skog og mark.

012

013

Men etter en liten stund, fant jeg ut at det gjorde godt å få rullet og ristet seg litt!

025

Tja, kanskje det ikke er så aller verst med kort hår alikevel, når alt kommer til alt? Nå blir det jo lettere å fjerne Borrer og annet griseri, for som det står i den svenske Beardis-boka til mor:   “Beardisen smutsar ner!”. Absolutt alt setter seg i pelsen min, som kvister, barnåler, sand og mye, mye mer…..! Og så blir det helt sikkert godt med kort hår når sommer-varmen kommer!

037

Men nå er jeg fryktelig sliten altså, og vet ikke helt hva jeg synes om slike “bli-ny-dager”. Jeg har tenkt og legge meg ,og mor har lagt nytt og rent trekk på dyna og puta mi, - yndligstrekket mitt!

I morgen er jeg nok i litt bedre form, og da skal jeg på tur sammen med kompisen min, Ottar!

GOD NATT ALLE SAMMEN!

Mor vil gjerne få legge til, at dette er skrevet ut fra Lussi sitt perspektiv, og at frisøren er en ordentlig trivelig dame som koser og prater masse med “kundene” sine! I dette yrket er det nok ofte påkrevet at en er litt betemt, ellers vil det ha blitt vanskelig å utføre jobben sin!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hun ble jo fin da, og så mye mer praktisk! Skulle gjerne sett "fjeset" på pusen!

Det lille røde huset sa...

Fikk dessverre ikke tatt bilde av pusen da hun oppdaget "den nye Lussi". Skulle gjerne hatt fotoapparatet der akkurat da! :-)

Kirsti sa...

ÅÅÅÅÅÅåååååå det er det søøøøøteste! For noen ansiktsuttrykk!

Lussi -det var sikkert uvant- men du ble altså kjempesøøøøøt! Så slipper du å ha borrer boret inn i pelsen -og det er meldt varmt turvær i morra- da er det sikkert greiest å ha på seg "korterma-pelsen" sånn at du slipper å svette så mye.

God tur!

Hilsen Kirsti

Det lille røde huset sa...

En fanger Lussi sine mange ansiktsuttrykk og kroppsspråket veldig godt med kameraet, og hun er tydelig sliten og føler seg nok ikke helt komfortabel foreløpig. Men i morgen vil jeg tro det hele er glemt etter turen med Ottar (beste-kompisen hennes)!