torsdag 2. april 2009

Gråværsdag

I dag har det vært en ordentlig gråværsdag her i Trøndelag, men heldigvis ganske mildt, 7-8 grader. Så jeg fikk ryddet i vedskjulet og det var så herlig å kunne holde på utendørs igjen! Hageslangen ble også montert og brosteinene foran huset ble spylt og rengjort. I tillegg fikk jeg kalket gressplenen, så nå er jeg riktig så fornøyd med meg selv!

Kattlabbene (gåsungene) har jeg flyttet ut på verandaen og årsaken ser dere her: Pusen la sin elsk på dem, noe som resulterte i kattlabber utover hele gulvet :-)

Disse hvite påskeliljene kjøpte jeg i dag, og da jeg ryddet i vedskjulet, fant jeg en gammel zink-bøtte til å ha dem i. Dessuten fikk jeg plutselig bruk for de lange, visne stråene som jeg rasket med meg ifra fjæra her om dagen!

I går var hunden min (Lussi) og jeg på en ny tur i fjæra på Trones. Denne gangen sammen med blogg-venninda mi, Randi og hunden hennes. Vi koste oss ordentlig, drakk kaffe, skravlet og fant masse fin rek-ved!
Nå ser det også ut som om Lussi har begynt å fatte poenget med disse turene i fjæra! -Hun begynner å bli riktig flink :-)


........og etter mange timer utendørs, med masse lek og morro er det virkelig herlig å komme hjem til sofaen sin!






3 kommentarer:

mettepia sa...

Så flott liljene ble i sinkbøtta og med stråene rundt. Så flotte dyr du har. Lussi ha skjønnt det, ut og springe og være flink hun så får hun kose leeeenge på sofaen etterpå. Katten er vist en ordentlig røverkatt som ikke kan la kattlabbene få være på grenen. God påske og kos deg masse :)

Unknown sa...

Så koselig blogg...jeg liker alt som inneholder rak-ved, sjø.
-og nå vet jeg navnet på perleblomsten, og hvordan jeg skal huske det:-)

Det lille røde huset sa...

Så hyggelig å få kommentarer på bloggen min! Nå ble jeg glad :-))