fredag 3. april 2009

Lussi vil også blogge litt

Nå er påska her og mor og jeg har gledet oss sånn til lange, fine skiturer i fjellet slik som ifjor. Men været er begredelig i tillegg til at mor har pådratt seg en kraftig forkjølelse og sitter og snufser og pusser snuten, (jeg mener nesa) si, inntullet i ulltepper.....
De siste nettene har jeg ikke fått sove skikkelig heller, for mor vekker meg stadig vekk med hoste- og nyseanfallene sine. Dere skjønner,..... mor og jeg, vi deler seng vi, og vanligvis synes jeg det er bare hyggelig :))) , ...... men kanskje ikke akkurat nå! For nå i det siste, har altså hverken mor eller jeg sovet særlig godt! Den eneste som ser ut til å sove, er pusen som har fått sin egen kurvstol inne på soverommet........ hmf...

Slik som dette var det på fjellet i mars. Denne dagen blåste det så fryktelig, at jeg så smått begynte å bli litt engstelig for bartene mine! Men de berget heldigvis, og vi hadde mange andre flott dager på fjellet også, uten fullt så mye vind.


Det har blitt dårlig med tur-gåing i dag pga mors forkjølelse. Tror nok at hun har litt feber også. Men jeg er meget klok og forstandig (det ser dere sikkert!), og vet å vise hensyn, og derfor maser jeg heller ikke, bare jeg får litt kos og klapp når jeg ligger i sofaen og sammen med mor ;-)
Her er jeg på en av lufteturene våre i dag, iført regndressen min som er veldig praktisk når det er sånt griseføre................det synes i alle fall mor!
Det meldes dårlig vær i dagene fremover også, men jeg har sagt klart ifra til mor, at vi driter i det, så lenge vi kan ha det hyggelig sammen innendørs. Jeg har foreslått at vi kan krype opp i sofaen sammen. Mor kan lese bok og kose seg mens jeg ligger i fanget hennes og blir klappet og klødd etter alle kunstens regler. Og så vet vi jo begge to, at vi har en hel vår og sommer foran oss, med utallige flotte turer og naturopplevelser som vi kommer til å fortelle om på bloggen vår.




1 kommentar:

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så herlige bilder!!
Og flott vindu du har funnet, og rækved...me like:)
Jeg har også funnet gamle vindu, og laget påskevindu av..morro:)
Kjempeflott blogg!
Ønsker deg ei herlig påske!!