mandag 27. april 2009

Fridag og frosk……!

______________________________________________________________________

Da Lussi og jeg gikk lufteturen vår i morges, ble vi enige om å gjøre husarbeid først og gjemme turen vår til senere på dagen da det var meldt bedre vær. Vi startet med å støvsuge 1.etg og fortsatte ovenpå. Alle slumre-teppene våre ble hengt ut til lufting på verandaen………..


017


……….og da oppdaget jeg plutselig de stygge opphengene til klatrerosen min!!!


001 012


…….. de grønne snurre-dingsene ble dermed raskt fjernet og erstattet med knytinger fra hampnøstet som jeg kjøpte for noen dager siden. Det ble atskillig penere! - NB! Klatreveggen har jeg snekret helt på egen hånd :-)


Og deretter gikk turen til gartneriet og innkjøp av noen Stemorsblomster som jeg plutselig kom på at jeg hadde tenkt å kjøpe inn. - Tida fløy utendørs i mildt og godt vårvær og plutselig var det tid for middag og tur siden sola dukket frem.


Sekken ble pakket med resten av pølsene fra i går samt termos med kaffe og Kvikk-lunsj til dessert.


Vi gikk fra Lunsaunet og opp til Finnheimen i dag.


032


En riktig så fin sti dette også!





037



Men dessverre er den fine gamle skogen nord for Finnheimen blitt hugget ned i løpet av vinteren, noe jeg vet at flere av oss turgåere er lei oss for. Men det må sikkert gjøres, selv om vi synes det er sørgelig i og med at den var så usedvanlig vakker!


045


064


På Finnheimen ble det bål og grillpølser med lompe og stekt løk! Det fine teleskop-grillspydet som jeg fikk til jul av en venninde, ble innviet og kommer til å være i flittig bruk, Trine Lise!


059


Ikke for å mase men, er ikke disse pølsene snart ferdige da?


040


Hvitveisen blomstrer fint rundt gapahuken på Finnheimen, og mens jeg satt og drakk kaffe og koste meg med Kvikk-lunsj, oppdaget jeg plutselig noe spennende!


079


….. Et helt orkester av frosker som jeg forsøkte å snike meg inn på. Men de dukket raskt når jeg kom for nært. Det var bare å gå tilbake til gapahuken og ta en ny kopp med kaffe mens jeg planla strategien. Og etter 1/2 time dukket de opp igjen.



117


Jeg snek meg innpå på nytt, mens Lussi lot frosk være frosk og slappet av i halv-skyggen ved gapahuken.


121



Mens froskene var under vann, snek jeg meg helt bortil og la meg i gresset og venetet. Denne gangen tok det ikke like lang tid før de første hodene dukket opp over vannflata…..først det ene, så noen flere.... Så kom først ett kvekk, og et par til, og med ett dukket alle hodene opp og orkesteret var igang igjen. Jeg talte frosker flere ganger og kom til ca 30 stk.


129


133


134 136


Her må en klikke på hvert av bildene for å se dem i større format. Det gjelder for øvrig alle bildene mine. -Du verden så morsomt dette var! Jeg har ikke sett på makan til froskeliv!


Ingen kommentarer: